Wednesday, October 15, 2008

**panggilan**

hmm..panggilan dr siapa tu,,,hehe...xde la..mmg la org kate..bila dh tiada bru la kita rindu2 kan..btul x..

smlm org2 yg aku rndu k0l..sape tu..hehe...xde la...sume2 member saj0rk...no bf2 okey,,, aku n rumate ku kan de kenal ngan dak klej tu...nme die kechik..1st2 aku la yg knal dulu... dr frenster je sbnr nye..last2 skali tu jmpe kat lobi kolej..die mri tgur aku,, jnis org kecoh kepoh kan... aku pon on je la...berkwn punya berkwn...lame2 jd rapat.... kuo mkn sesama...lepak2 sesama... smpai la ngan rumate ku pon jd baek skli..dlu asek lepak ngan aku je...g mkn sume berdua.. lelama tu pe slh nye kn rumate aku join ktaorg...jd la mcm geng...

hmm,,die tu dj rdio kolej ktaorg..s0..suke beben0 la request lagu..ada la certain lagu tu membuat kan aku teringat kat die...rumate aku pon same...bila dgr je lagu tu,,mula la sebut..waaahh.. indu nye kat c kechix tu...ngeh2,...kechix dh brenti kolej d sbb ka mslh peribadi yg x dpt di elakkan..tiba2 die kol..ingt jgk die kat mber2 die kat cni ek...muehehehe....bru sebut2...dh dpt kol die...die ajok jumpe kalau ktaorg de mse..tgk la dlu ye kechix..hehe...

s0..skrg..dh xde mber laki yg rpat ngan aku lg dh...dh xde mber laki yg ajk lepak2 bwh blok aku lg dh...skrg ni dh xde dj radio yg best..(skrg x buke lnsung rdio kolej..huhu)..., dh xde mber laki yg klaka gil00ss cm die..., mber laki yg nk lepak2 mkn...dannnnn yg paling penting skali mber laki yg nk format kan pc aku lagi.....0h tidaakk...!! nampak nyer aku kene cari mekanik bru utk pc aku nie...huhuhu... aku bkn nyer ape...pc ni kak gue yg punye..bmbng jgk klau jd pape kan.. ekonomoney gue nih nk berganti...huhuhu...

tp kan mse nk ltak f0n menyempat lg die pesan...

"nanti jangan mkan byk2 taw"
"pastu rajin2 la bersenam ek..,jgn bg bdan naek...biar kurus gitu"...

hmm..sejak bila si kechk ni pndai pesan bab2 jg bdan nie...al mklum la awek die dlu,,chubby.. aku pon kate la..

"aii..sejak bila kechix tgk rupa nie"

k: "xde la tgk rupa..tp kecantikan itu penting"

s: " o0..hmm..xpe la klau cm tu"

tp mostly lelaki mmg tgk rupe kan..entah la..rupa mnjamin kebahagiaan ke???
lu pikir la sendiri...bak kata nabil...huhu...

pstu ada la kwn aku yg kol..kbtlan aku ngah ir0n bju..die ckp xpe la..lps iron bju nnt fieza miskol balik ye..aku ckp la ok...

lps iron bju ape segala..aku pon miskol la kwn aku tu..tiba2 dpt kol org len... upenyer kwn aku gak..tp kwn mase skola dulu...mek sue...aku pon cye x cye g0p..yela..msj pon die jrg bg.. kol ape lg..aku pon angkat la..

bhgia nyer wase bila dapat gelak2 ngan mber2 lame2..borak punye borak dh abes krdt die.. huhu..

sue : "ja..aku xpuah ckp ngan mg..krdt aku abes dh"

s : "aku pon xpuas jgk..hmm..aku nk kol pon krdt aku xdok jgk nie..aku nk jmpe mg..nk bercerita la ngan mg..smpai puas"

sue: " okey2..xpe3..wlau cam ne pon..aku nk jgk jumpe mg sume nnti"

s: okey..g.nite. tke cre...

itulah kisahnya..aku dpt berckp ngan mber2 aku yg aku rndu...
kdg2 aku xsngka dgn pertemuan ini....
ya Allah..trime kaseh d ats pertemuan aku dgn sahabat2 aku...
aku terlalu bhgia mgenali mereka...aku rndukan mereka....

dlu..aku 1 skolah ngan sue...1 kelas agi...dr form 1 sampai form 3 1 klas taw.tp xde la close sgt...just knl because ktaorg 1 klas.. knl gitu2 je,die pon agak nkal time skola dulu...same la cam aku...uhuuhu...tp mase tu.. xpernah terpikirkan pon d akal..yg 1 hari nnti aku n sue d temukn semula..n menjadi sahabat baek n close sgt...

msuk je form 6..manusia yg mula2 aku bkwn sue n suzie..suzie of cos la kan aku mmg close ngan die mse form 5 sbb duk ostel sesama n 1 geng dlu... berkwn la ngan sue nie... lme2 wjud la ksh syg antara bershbat...maklum la bila duk ostel 1 bilik..1 klas..meja die plak dpan mja aku jerk..sume nye wat sesama...sampai skrg jd close..berkongsi cerita n sgl2nya.. aku rindukan saat kita dulu... tgk..1 keadaan yg xpnah terjngka..dulu xpenah nk borak2..skrg mmg dia slh sorang teman baek ku..

maybe begitu jua jdoh kita sume kan..sume nye x d jangka...

same la cam suzie..dr form 4 aku 1 klas ngan die..tp xknl mane la..siap mgumpat lagi u ols.. jhat gil00s aku dulu.huhu... aku ingat lagi saat aku mula2 masuk hostel asrama khairiah mse form 5, aku tgk suzie 1 dorm ngan aku...dlm hati aku berdetik....."alahai..kenapa la die ni duk sebilik ngan aku"....

lame2...segala2 nya bermula dgn senyuman..lme2 bertgur sape..borak2 n sgl2 nya bersama.. skrg aku n die teman sahabat sejati ku smpai bila2!!! siapa sngka... skrg..aku syg kn dia.. sbb die shbat terbaek ku...dr dlu smpai skrg....aku jua merindui dia....

begitulah lumrah kehidupan..penuh rahsia....segala2 nya da hikmah tersembunyi...

siapa sangka die milik kita...
siapa sangka die jodoh kita...
siapa sangka die teman baek kita....

yg penting..bersngka baek la terhdap seseorg..kerana sume manusia di dunia ini baik2 blake.. krn mrk ciptaan Allah swt..ciptaan Allah swt semuanya sempurna... tp oleh krn sbb2 ter tntu.. sbb2 mempengaruhi mereka... sbb itula jd mcm2... tapi bila dh knal...mrk x seburuk yg kita fikirkan....

salam sayang dari ku buat teman2 ku sume...
aku sntiasa yg korang...andai ada yg melukai hatimu...
maafkan daku di ats keterlanjuran itu....

ser0ja dan kejora bersatu slmanya....2.19am...

No comments: