Sunday, February 8, 2009

takziah...

semalam..7.2.09...
di hening kesejukan pagi itu....
sedang diri ini tengah hanyut di buai mimpi.....
tiba-tiba di kejutkan dengan panggilan telefon dan sms...
saat aku terpndang nama tertera di skrin hp....
hati ini berdetik....
apakah pagi ini aku bakal menerima berita itu.....
sangkaan ku tepat....
akhirnya berita itu benar....
p.cik aku telah meninggal dunia....
kerana serangan jantung 2 mnggu lepas...
innalillah.....

hati aku berdegup kncang...
seolah2 xpercaya dengan berita itu...
tp pada hakikatnya...
itu yang aku harus terima......
lantas...hati ini menjerit....aku nak balik!!.....
aku dh cuba sedaya upaya nak balik...
namun hampa...tiket habis...=(
ya Allah...mengapa hati ini sering mengingatkan arwah...
xtentu arah aku di buatnya...
aku kecewa....aku terkilan..kerna aku xdapat balik trg!!
aku tiada di saat2 akhir arwah di dunia ini...=(
namun aku terpaksa redha...
mungkin.. ada hikmah di sebaliknya...
betapa sedihnye hidup berjauhan ngn family...
ada urgent susah nk balik..=(
hanya mampu menghadiahkan doa dan bacaan Yassin buat arwah....

saat hati ini termenung....hati ini teringat.....
akan anak2 kecil yang di tinggalkan....
yg sulung baru berusia 7 thn...
masih mempunyai adik2 seramai 6 org...


lihat lah ke dalam mata si kecil ini,,,yang masih tidak mengerti.... apakah erti kematian..kehilangan dan perpisahan yang abadi......yang masih terlalu2 memerlukan dan dahagakan kasih syg seorang papa...namun...itu hakikat pahit yang harus si kecil ini hadapi.... tuhan lebih menyayangi arwah....semoga isteri2 nya tabah menghadapi dugaan yang Maha Esa... dan semoga roh nya di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang2 yang soleh...KERANA SEMUA YANG DATANG AKAN PERGI...JANGAN BERSEDIH.....

notahati : hargailah org tersayang anda...sebelum terasa kehilangan yg abadi... yang pergi tak akan mungkin kembali lagi...

"tiap - tiap yang berjiwa akan merasakan mati..kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan segala cubaan ( sebenar -benarnya) dan hanya kepada kamilah kamu di kembalikan. (surah al- Anbiyaa':35)"

--------------------------AL - FATIHAH-----------------

11 comments:

aDuKa said...

berdoalah agar arwah ditempatkan bersama org2 yg soleh.. amin..

sEr0ja said...

aminn..insyaAllah...
harap2 mcm tu lah..
hmm..nape tuko pic g2..
xcome la....

aDuKa said...

saje syg.. ganah ket.. se ag xmo wi org kenal ngat cyg ni.. =P

amik award ye syg.. =)

sEr0ja said...

bkpe pulok xmbh vi org knl cyg,,, wanted person ker..huhu...
ltok la pic come2 ket..ni ltok pic g2.. apa kate tuko pic len yg lbh come ag..huhu..=]

♥chentaMAYA™ said...

tabah k!

sEr0ja said...

ye pu..thanxs...

Yatie said...

takziah .. semoga tabah menghadapi kehilangan org tersayang .. Al Fatihah ..

sEr0ja said...

trima kaseh yati,,,
semoga begitu lah kehendakNya,,,

si comel said...
This comment has been removed by a blog administrator.
dakgilachoc a.k.a nani said...

asal akak takleh baca ni dik...kuo simbol je neh...hua.....pc akak ketinggalan zaman la neh..:(

sEr0ja said...

o yeke...
knp kak...
orglen bce ok plk...
felik tu...=]