Sunday, April 19, 2009

melawan kesedihan..

aktiviti : majlis perpisahan lecturer, miss E
tempat : bilik kuliah
hari : jumaat


Akhirnya segala gurauan ingin berhenti keja menjadi kenyataan...rupa2 nya...kata-kata itu bukan lah omong kosong..dalam diam miss pegi interview and last dapat jawatan tu baru lah miss bagitahu kitaorang.. lecturer aku ni dapat keja gomen..Pegawai tadbir diplomatik..(PTD)..

So, hari khamis ni adalah hari terakhir miss bersame2 ngan kitaorg di Legenda nie..;(... sumpah..aku sedih giler mase majlis tu...sakit nye nak melawan kesedihan tu..pikir kan bnde2 gembira..tapi apakan daya..akhir nya terlerai jugak airmata apabila tengok video student2 buat ucapan untuk miss..apabila lecturer lain turut menangis di atas kepemergian miss.. ..hubungan bukan lah sekadar pergi kelas..belajar..then balik..tapi lebih daripada tu.. aku ingat lagi kata2 miss kat aku..

"dalam kelas..awak student sy..di luar kelas...sy ibarat kakak kamu..tapii, walau macamne awk baik ngan sy.. salah tetap salah"


siyess..walaupun kitaorg (aku ngn lieya), baik sgt2 ngan dia..bila dalam kelas..bila aku tak siap keja..bila aku wat salah..aku tetap kena marah jugak..tak de nyer dapat kelebihan di situ...

dia lecturer yang pertama aku jumpa di hari pertama bergelar pelajar kolej Legenda..dan pada hari terakhir bersama2 ni..dia la jugak lecturer yang paling rapat ngan aku..tak tahu nak ungkap kan macam mane betapa diri dia banyak pengorbanan..banyak erti nya buat aku..sampai mati aku akan ingat segala2 kenangan bersamamu...



miss..sy sayanggg miss sangat2...saya pasti akan merindui miss sampai bila2..;(..jangan lupa kenangan kita bersama eh miss...jangan lupe kan sy kat sini..sy doakan agar miss berjaya di sana..dan cita2 miss terlaksana..

terima kasih di atas segala2 nya miss..halal kan segala ilmu yang di ajar..segala makan minum sy sepanjang kita bersama..sy mintak maaf yg sememang nya sy tahu sy ada wat miss marah...doakan kejayaan saya ye miss..perjuangan saya akan di teruskan..walaupun tanpa miss di Legenda...



agenda mkn2 di hari tersebut..



kenangan kita bersama...;)



tapi sy bersyukur sy di pertemukan dengan miss..terima kasih tuhan..air mata mengiringi perpisahan kite..;(..
semoga miss cepat dapat jodoh..insyaALLAH..nnti kawen jangan lupa jemput saya...balik trg nanti call saya..ada masa boleh jumpe ye miss...

tapi sy rase bertuah sebab berjaya habiskn kesemua subjek Measurement dr A-C dengan belajar dengan miss.. sy bertuah sebab sy dah nak abes blaja miss nak brenti keja..tapi konvo nanti miss tak de la ye..;(..tapi saya betul2 bertuah di pertemukan dengan insan seperti mu..

sedih nyer menghadapi perpisahan kita...sedih sangat2...tapi kami terpaksa akur..ingat 'adik-adik' mu disini ye miss.. shafiza..madiya..haizatul..kitaorg sayang kan miss sampai bila2...setiap pertemuan pasti ada perpisahan.. perpisahan yang membuat kan saya lebih mengerti hakikat sebuah pertemuan..betapa indah nya semua itu...

sedetik bersama..selamanya terasa...

miss sy tuju kan lagu Doa perpisahan ni buat miss...

Pertemuan Kita Di Suatu Hari
Menitiskan Ukhwah Yang Sejati
Bersyukurku Ke Hadrat Ilahi
Di Atas Jalinan Yang Suci

Namun Kini Perpisahan Yang Terjadi
Dugaan Yang Menimpa Diri
Bersabarlah Di Atas Suratan
Ku Tetap Pergi Jua
Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah Hamba Mu
Mencari Hidayah Daripada Mu
Dalam Mendidikkan Kesabaranku
Ya Allah Tabahkan Hati Hamba Mu
Di Atas Perpisahan Ini

"Teman Betapa Pilunya Hati Menghadapi Perpisahan Ini.
Pahit Manis Perjuangan Telah Kita Rasa Bersama.
Semoga
Allah Meredhai Persahabatan Dan Perpisahan Ini. Teruskan Perjuangan"

Kan Ku Utuskan Salam Ingatanku
Dalam Doa Kudusku Sepanjang Waktu
Ya Allah Bantulah HambaMu

Senyuman Yang Tersirat Di Bibirmu

Menjadi Ingatan Setiap Waktu
Tanda Kemesraan Bersimpul Padu

Kenangku Di Dalam Doamu

Semoga Tuhan Berkatimu

p/s: maaf kalau miss ada bce entry ni,,maafkn sy..sy terpksa include kan miss skali..;(..buat kenangan...
pastikan sy jumpe miss hari kamis nie...nk peluk, cium miss erat2...;(

21 comments:

juelee said...

lama dah tak dengar lagu neh..
dulu setiap kali majlis perpisahan je mesti lagu neh jadi tema..
mesti nageh jeeeee dengar hahah

rizz said...

wahh besarnya kekk hehehh

Dee said...

wah..jgn sedih2..nti pasti bertemu lagi..

sEr0ja said...

::kak jue::

a'ah kak..dulu zaman skola...
asek nges je...dgr lagu tu..hehe..

sEr0ja said...

::rizz::

besar la dh komuniti ramai..besttt kek tu..;)

sEr0ja said...

::kak dee::
insyaALLAH kak..itulah yg di harap kan selama ni...;)

amin said...

patah tumbuh hilang berganti...

j0jet said...

bepisah tu mmg sakit seroja..nk plak detik2 nk bepisah lg sakit.. =(

sEr0ja said...

::amin:

betol tu..tp yg bergnti takkan sy dengan yg telah pergi..

dia terlalu istimewa...;)

sEr0ja said...

::jojet::

a..betul tu...perpisahan amat menyakit kan..;(

kenangan bersama menjadi tatapan mem0ri yg abadi...;)

☆ lieya latif ☆ said...

farewell laa paling tak best....sedey ajek nak berpisahkan.... takpelaaa kite doakan yg terbaik pade miss tu....yg penting gaji first jgn lupe belanje anak murid yeak hi hi hi....

atty's said...

tu lah kan..setiap pertemuan..ade perpisahan..leh contact selalu..jumpa sekali sekala..kalo ade rezeki.

sEr0ja said...

::kak lieya::

tu la..sedih pon terpksa gak hadapi...;(...

haha...gud idea...tapi gaji dia ngajar kat cni dh byk dia blanje kitaorg..hehe..

sEr0ja said...

::kak atty's::

dengan harapan dan doa cam tu la kak...semoga di pertemukan lagi.. insyaALLAH..;)

zaidharis said...

wah,
besnye lecture tu.

hurm,
apapun,
saya doakan awak berjaya kat kolej tu.

gud luck~

sEr0ja said...

tu la..
dh rezeki dia kan..;)

mekaseh ye...
semoga dpt abes blaja dgn jaya nya...;)

PinQib said...

adoho..
sedihnye,.bpisah ngn lecturer,...

stiap pertemuan ade ppisahan

sEr0ja said...

yela..dia baik sgt tau..
kitaorg msak same2...tdo same2..
jln2 same2...byk bnde dh same2.. tu la yg syg sgt tu..hehe...

sEr0ja said...

yela..dia baik sgt tau..
kitaorg msak same2...tdo same2..
jln2 same2...byk bnde dh same2.. tu la yg syg sgt tu..hehe...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

besor kek....

(^_^)

♣♣ Yanie Putrajaya ♣♣

sEr0ja said...

hhehe..
besor la..rakyat jelata ramai..;)
kek tu tedapp gile...=P