Monday, January 26, 2009

c.i.N.t.A

Bila kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, kamu harus menyukai apa yang kamu miliki.
Sebab apa yang kamu anggap kurang pada sesuatu yang kamu miliki,
bisa berarti lebih bagi orang lain yang menginginkan sesuatu seperti milikmu.

Sudah menjadi hukum alam, bahwa manusia tidak pernah puas atas apa yang dimilikinya
Mereka selalu ingin memiliki 'lebih' dari apa yang sudah mereka miliki.
Janganlah selalu mendongak ke atas dan melihat hal-hal yang indah
Sekali waktu lihatlah ke bawah dan akan kamu lihat hal-hal yang jauh dari 'baik' menurut pandanganmu.

Pada saat itu kamu akan sedar bahwa apa yang kamu miliki
merupakan sesuatu yang sangat berharga yang mungkin dulunya juga pernah kamu impikan.
Maka dari itu bersyukurlah karena kamu masih memiliki sesuatu yang lebih,

sekiranya kamu dapati dirimu mencintai seseorang yang tidak membalas cintamu, janganlah merasa tersisih. Tiada salahnya mencintai seseorang, kerana cinta tak memilih untuk singgah di hati seseorang. Sekiranya kamu dicintai oleh seseorang yang tak kamu cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu. Tapi kembalikan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas serta jujur. Jangan ambil kesempatan dan janganlah melukakan.
Bagaimana kamu mengurus cinta, begitulah jua kamu mengurusi dirimu. Setiap hati dan perasaan mengalami kepedihan juga kebahagiaan yang serupa sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza. Sekiranya bercinta dengan seseorang yang begitu mencintai diri kita dan tiba-tiba cinta memilih untuk pergi, tiada siapa yang harus dipersalahkan...
relakanlah cinta itu pergi. Kerana setiap yang berlaku ada maksud yang tersembunyi. Kita akan menyedarinya apabila masa silih berganti.

Ingatlah bahawa jangan terlalu memilih cinta. Kerana cinta sendiri akan memilih untuk singgah di hati sesiapa. Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta dengan segala misteri di dalamnya apabila ia datang mengetuk pintu hatimu. Nikmatilah ia sebagaimana ia
membuat hidupmu bahagia.

Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hati mu...

**nota hati**~~terima kasih cinta kerana memberi ruang untuk diri ini merasai dan hidup dengan cinta. walaupun bersulam kan seribu satu duka, namun ia tetap bersemadi dan tetap membuat hati ini bisa tersenyum dan terusik dengan kenangan itu sendiri..**~~

12 comments:

DrSam said...

indah sungguh kata-kata. sampai tak terkata.

♥chentaMAYA™ said...

yea!
kite kne bersyuk0r ngn pe yg kita miliki!

Monkey D Luffy said...

aku setuju bila kita mencintai seseorang dan jangan harap dapat balasan... dan jika org mencintai kita jgn lah paksa diri untuk memberi cinta kembali walau hati kata tidak...

setuju sangat2

sEr0ja said...

betul...cinta hadir tanpa di pinta..cinta pergi tanpa merelakan..=)..
cintailah seadanya....

Irine Nadia MaRceLLo said...

betul2...cintailahh seadanyaa...ngeee:) tetibe irine jd jiwang bile baca entry nih..ngeeee

sEr0ja said...

hehehe..
skali skala berjiwang karat irene..=]

UnGu VioLeT said...

salam kenal.. salam ziarah.. ade mase, singgahla blog saya pulak.. tq..

sEr0ja said...

wslm ungu voilet...
ok..nnti sy singgah sane ye,,
tQ sudi snggah sini ye!

juelee said...

hehe jiwang gak eh adik neh...

sEr0ja said...

hehe,,
akk la ni ajr sy...=p
xde la skali skala kan..
ape slhnyer....=]

dakgilachoc a.k.a nani said...

wah jiwang...cinta, ada menyusahkan..takde pun susah jugak..abis camno? =P

sEr0ja said...

kak..sbnarnya cinta itu indah....
xde menyusahkan pon...
klau ada pon...ia hanya lah dugaan semata2....klau xde hati menjadi sunyi tanpa cinta...=)