Tuesday, January 20, 2009

hati seorang wanita...


HATI SEORANG WANITA
1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.


2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.


6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.


8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.


9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.


10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.


** "Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung dan bukan sebagai pemusnah. WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.
Maka lelaki haruslah memahami HATI dan PERASAAN WANITA"

9 comments:

syariniey said...

saya sangat setuju!
fahamilah kaum hawa..
hehe
thx be my followers
jgn lupe cotact2 slaloo :)

sEr0ja said...

yups syariniey....
ok syg!
keep in touch n g0 eyh~!
heheh...=]

dakgilachoc a.k.a nani said...

yerrrr...betul2....setujuuuuuu...ehehehe..thanks 4 the info..

nurdaniella said...

seroja, akak suka yang nombor 7 tu.. yang pasal no 10 tu, dah penat rasanya terangkan dengan kaum adam ni.. walaupun nafsu kita banyak, tapi bukan untuk seks jer.. kita kan suka shopping.. beli kasut, beli handbag, beli tudung, beli baju.. tu semua pun termasuk gak dalam nafsu, kannn...

PIKIRSENDIRILAH said...

wanita hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah..
Wanita atau lelaki tetap dipertanggungjawabkan atas apa yang mereka lakukan di dunia..Wallahualam..

♥chentaMAYA™ said...

yah!
setuju~
tp skg rmai lelaki lbey ske memusnah!
is it?
hee~

naz ilyn said...

salam...

sukanya kalau dihargai dan disayangi tanpa syarat dan wang ringgit bukan menjadi garis pengukur.

sEr0ja said...

::kak nani::
-yups kak...cecame...hehhe=]

::nurdaniella::
-a'ah btul tu,sdgkn dorang yg nafsu 1 hala je tu..yg tu yg lg kuat sbnarnyer,,akhirnya kaum wanita jgak yg jd mangsa...

::pikirsendirilah::
-ye...sume mmg menanggung sendri apa yg kita lakukan...tp kite jgak di persoalkn tentang saudara2 kita..nk2 lelaki...tanggungjwb lg besar nk menanggung dan mjaga saudara2 perempuan,isteri dan ank2 mereka...

::chentamaya::
yup cik pupu...u are ritE!!
tp kite kene pndai jg diri drp llki2 yg tidak bertanggungjwb..

::naz ilyn::
wslm..btul tu...cintai la wanita seadanya...terimalah segala pakej yg wanita ada..=]..
jgn hanya memandang rupa...

sya ZAHARI :) said...

setuju setuju!