Wednesday, January 28, 2009

kelebihan coke...part 1

Di dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda jalanraya [Mcm pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team] akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlaku kemalangan.

Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, diorang pun guna ke?
Korang di rumah diharap sila try kajian ini :-

Bende nih mase aku memula bace, tekejut gak. Ape taknye, dulu boleh kata dok hari-hari aku simbah masuk dlm tekak. Nk kata aku pecaya, tak sangatla. Tp taknak pecaya takleh gak
kan. Aku pun blom test lagi bende- bende kat bawah ni. Ala.. kalau gosip kat majalah URTV, Mangga, Manggis, Najis tu apa semua cepat je kita pecaya kan. Apa salah kita try amek
berat lak pada hal-hal yg mcm ni. Bende masuk dlm badan woo..
Lainla kalo 7 Eleven skang dah ada jual jantung dalam tin. Aku beli sepuloh.

Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari. Elok untuk yang berniaga sup tulang.

Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian flush. Kesan kotoran akan hilang dari tindakan Citric Asid yang berada dalam Coke.Satu bahan gantian untuk mencuci kalau Harpic dah habis.

Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!
Untuk menghilangkan kesan corrosion atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.


-bersambungg-

No comments: