Wednesday, January 28, 2009

kelebihan coke...part 2


Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka. [Jimat.. Dah takyah guna WD40]

Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang.

Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih.
Bahan aktif Coke adalah Phosphoric Asid. Ia mempunyai pH 2.8 dan boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja & MajuSteel mesti suka ni.

Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama ke arah penyakit Osteoporosis.

Sila lihat lori yang membawa pati Coke dalam lori tangki, [bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau "Bahan Penghakis".

Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Woahh... mesti buat Overhaul ni.

Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum. Wajib bersembur. Tapi try lak tambahkan Citric Asid, mesti muka tersenyum. Tambah pula dengan ais. Asid tersebut akan bertindak terhadap lidah untuk memberi signal kepada otak bahawa air yang diminum tidak berapa manis. Kirenya kena bodoh- bodohkan jela lidah ngan otak kita.

Coke membawa maksud dadah Cocaine. Asal minuman Coke adalah dicipta untuk
meghilangkan rasa letih dan mengkhayalkan untuk para pekerja buruh. Mcm candu masuk China dulu. Antara isi kandungannya adalah ekstrak dari daun Coca [Cocaine] dan kacang
Cola. Tu yang mai perkataan CocaCola tu.

Cuba rendamkan gigi yang dah tercabut dalam satu mangkuk Coke, pasti gigi tu hilang/lebur dalam masa 24-49 jam. Kalau sapa yg tak suka minum kopi tapi suka sangat minum Coke tu, sama jerla. Korang minum Caffein, bahan yang sama dalam air-air tersebut.

Di India, negeri Andhra Pradesh dan Chattisgarh secara spesifiknya, para peladangnya menggunakan Coke sebagai semburan untuk membunuh serangga perosak dalam ladang kapas dan cili mereka. Jadi racun seranggalah pulak. Maybe serangga tu semua mati sebab
kena kencing manis kot?

Syarikat Coke dimiliki oleh pelabur berbangsa Yahudi 100%.
Jadi, sambil-sambil kita minum Coke tu, bolehlah pada masa yang sama gi cuci cermin kereta, cuci baju, buka nat, skru, cuci tandas, sembur serangga.

notahati** naseb baek la aku tak suka minum air bergas nie..baek aku minum soya... best..berkhasiat plak tu...mak sokaa....=p**

8 comments:

dakgilachoc a.k.a nani said...

wah ni kelebihan ke memperli ni...ekekekeke...nasib baik gak akak tak berapa suka air coke...klu ada minumla..klu nk beli tu idakler rajin..eheh...

masviona said...

conclusion dia...minum ler coke if nak mati cepat...ahakss

Muhammad Azli Shukri said...

baru lah ku tahu...

maswani said...

hi cik seroja..maklumat yg bagus..
tq..

juelee said...

luckily, i donttt like any carbonate drinks... too much gasses & sugar

sEr0ja said...

::kak nani::
perlian yg lembut tp pedas..hak3..

::masviona::
tu la..klau rase nk mati cpt..telan la coke byk2..=]

::AZLI::
yups! aku pon bwu tau..huhu..

::maswani::
ye kak..sbb tu la sharing is caring..hehe..=]

::juelee::
yups! same like me...=]

naz ilyn said...

salam...

memang tak suka minum coke...

sirNik said...

salam..seroja..info yang SANGAT berguna..sekali..tq..